نشست مشترک مسئولان ثبت استان تهران و کانون سردفتران و دفتریاران

تاریخ خبر: شنبه 1 بهمن ماه 1390

منبع خبر: پرتال اداره کل ثبت اسناد و املاک تهران


با حضور مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان تهران نشست مشترک مسئولان ثبت استان تهران و کانون سردفتران و دفتریاران برگزار شد.

نشست مشترک مسئولان ثبت استان تهران و کانون سردفتران و دفتریاران با حضورسیدصادق سعادتیان، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران و جمعی از مدیران ثبت و سران دفاتر اسناد رسمی حوزه استان تهران به منظور ارتقاء سطح همکاری ها و تعامل بیشتر در جهت روان سازی فعالیت های مشترک به ویژه پیرامون نحوه پاسخ گویی به استعلامات ثبتی و ایجاد وحدت رویه درمحل سالن اجتماعات کانون سردفتران و دفتریاران برگزارشد. 


سید صادق سعادتیان دراین نشست که بیشتر به صورت پرسش و پاسخ ادامه یافت، ضمن بیان صمیمانه و شفاف مسایل و مشکلات، به سوالات سران دفاتر پاسخ گفت و همچنین توضیحات و رهنمودهای لازم را ارایه کرد. 


مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران با ابراز خرسندی از تعامل خوب و همکاری صمیمانه فی مابین سران دفاتر وادارات ثبت گفت: به اعتقاد بنده وجود این تعاملات و همکاری و همدلی موثرترین راه غلبه بر بسیاری از کمبودها و نارسائیها است و مطمئنا این رویه در ارایه خدمات مطلوب به مردم همچنین جلب رضایت آنان کارآمد خواهد بود. 


به گزارش روابط عمومی ثبت استان تهران، سیدصادق سعادتیان با اشاره به سیاست های ابلاغی سازمان ثبت اسناد و املاک کــشور یادآورشد: در راستای فراهم سازی بسترهای لازم برای اجرای طرح های الکترونیکی، تکمیل بانک جامع اطلاعات املاک و ورود اسناد مرتبط با رایانه ضروری است که خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته دراکثر واحدهای ثبتی، ثبت خلاصه معاملات و داده آمایی دفاتر املاک به روز رسانی گردیده و همچنین عملیات اسکن دفاتر املاک شروع شده است. 


سید صادق سعادتیان با بیان شفاف مسایل و مشکلات موجود در راستای ارایه خدمات سریع و آسان به مراجعان از سران دفاتر اسناد رسمی خواست تا هماهنگی و همکاری لازم با ادارات ثبت به ویژه درخصوص اجرای طرح زمان بندی پاسخ به استعلامات ثبتی را بعمل آورند تا با برقراری نظم و انظباط در امور استعلامات، دست افراد سود جو و فرصت طلب در این حوزه کوتاه شود. 


بنابراین گزارش؛ مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران با درخواست از جمع حاضر برای اعلام نظر درخصوص تعیین زمان پاسخگویی به استعلامات در طول روز توسط ادارات ثبت، باتوجه به نظر اکثر حاضران زمان پاسخگویی به استعلامات در ادارات ثبت شهر تهران ازساعت یازده و سی دقیقه تا ساعت چهارده تعیین گردید و براین اساس سران دفاتر اسناد رسمی الزاما" نمایندگان خود را در ساعات تعیین شده برای دریافت پاسخ استعلام به ادارات ثبت بفرستند تا کارکنان بخش مربوطه بتوانند با آرامشی کافی نسبت به تهیه پاسخ استعلامات اقدام نمایند. 


شایان ذکراست، در ادامه این نشست که معاونان اداره کل ثبت استان تهران، روسای واحدهای ثبتی، مسوولان بخش دفاتر املاک، بایگانی و بازداشتی ادارات ثبت و سران دفاتر اسناد رسمی حضور داشتند، پیرامون موضوعات و مسایل مختلف به بحث وتبادل نظر پرداختند.


تهیه: دفتر اسناد رسمی 1027 تهران

تنظیم: امیر حسین صراف رضوی 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد